ساخت تلسکوپ روباتیک برای اسمارت فون‌ها
نوشته شده توسط : ali
محققان انگلیسی موفق به ساخت و توسعه اختراع متفاوتی شده اند که با استفاده از چاپگرهای سه بعدی ساخته شده و با قرار دادن آن روی اسمارت فون ها می توان به تصویربرداری پرداخت.

 تماشای ستاره ها برای تمامی انسان ها جذاب و قابل توجه است اما برای رصد آسمان باید به رصدخانه ها مراجعه کرد شاید در دنیای امروز نه فرصت کافی برای مراجعه به چنین مکان هایی باشد و نه رصدخانه ای نزدیک به محل زندگی.

چند سالی است که آژانس فضایی لندن در حال توسعه اختراعی متفاوت با نام  Ultrascope است. این تلسکوپ open-source و قابل دانلود است که می توان آن را با استفاده از چاپگر
سه بعدی ساخته و با قطعات روباتیک ساده کنترل کرد. این تلسکوپ روی اسمارت فون قرار گرفته و با استفاده از دوربین اسمارت فون ها عکسبرداری می کند.  کاربران نمی توانند تمام اجزای Ultrascope را با استفاده از چاپگرهای سه بعدی در اختیار داشته باشند به همین دلیل محققان انگلیسی به دنبال راه حلی بودند که بتوان تلسکوپی ساده و ارزان را در اختیار داشت.


اگر هزینه خرید یک اسمارت فون هوشمند در نظر گرفته نشود باید گفت تمام کیت ها در حدود ۳۱۲ دلار قیمت دارند و با ابزارهای بسیار ساده ای می توان آنها را در منزل مونتاژ کرد. «جیمز پار»، یکی از طراحان این دستگاه می گوید : « طرح اصلی این تلسکوپ در این است که کاربران با استفاده از یک پیچ و آچار آلن بتوانند یک تلسکوپ واقعی در اختیار داشته باشند.»

این تلسکوپ می تواند با ماهواره ها ارتباط برقرار کرده یا از موتور خود برای تمرکز روی اجرام آسمانی مثل ستاره ها و سیاره ها استفاده کند.  تلسکوپ Ultrascope با استفاده از دوربین اسمارت فون و اتصال به اینترنت می تواند تمامی عکس های ثبت شده را برای بررسی بیشتر به cloud بفرستد.


این سیستم به کاربران بین المللی اجازه می دهد تا شاهد وقایع و رخدادهایی باشند که در سراسر دنیا اتفاق می افتد. آژانس فضایی لندن این پروژه را برای اولین بار در سال گذشته معرفی و اکنون تمامی مراحل مقدماتی خود را سپری کرده است.


 
مطالب مرتبط




:: بازدید از این مطلب : 1264
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 اسفند 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: